28 Haziran 2014 Cumartesi

Fedora Ambassadors (Fedora Elçileri)

Herkese merhabalar,

Bu yazımda bahsettiğim gibi Fedora maceram çok yeni. Bu proje için bir şeyler yapmak istiyorum ve vakit buldukça Fedora hakkında araştırma yapıp, öğrendiklerimi dilim döndüğünce sizlerle paylaşıyorum.

Bu yazıda sizlere Fedora Ambassadors (Fedora Elçileri) projesinden bahsedeceğim.

Kimdir bunlar?

Fedora elçileri, Fedora'yı bulundukları bölgelerde temsil eden kişilerdir. Fedora'nın ilkelerini ve yapılan çalışmaların toplama aktarılımında  rol oynalar. Ayrıca FLOSS (Free/Libre and Open Source Software) projesi ile Fedora topluluğu arasındaki bağlantının kurulmasından da sorumludurlar.

Ne yaparlar?

  • Etkinlikler için Fedora katılımcılarının organize edilmesi
  • İnsanlara Fedora'nın dört temel ilkesinin aktarılması. (Ferdora Four Foundations)
  • FLOSS ve açık kaynak  projelere katkı
  • Fedora ve diğer açık kaynak projelerin tanıtımı
  • Fedora'yı bölgesel kullanıcı gruplarına tanıtım.

Neredeler ?

Fedora Elçileri dünyanın dört bir yanında bulunmaktadır ve 4 ana bölgeye ayrılmıştır bunlar Asya Pasifik (yeşil),Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (lacivert), Latin Amerika (mavi), Kuzey Amerikadır (mor).


Fedora elçilerinin listesine bu adresten ulaşabilirsiniz. Listeyi biraz göz gezdirdim ve Türkiye'den de 3 kişinin bu projeye dahil olduğunu gördüm ama diğer gelişmiş ülkelerle kıyaslayınca sayı bana biraz düşük geldi. Umarım bu sayıyı kısa zamanda arttrıp Fedora topluluğu içerisinde söz sahibi bir konuma geliriz.

Eğer içinizden Fedora elçisi olmak isteyen varsa (Ben olmayı düşünüyorum :) ) aşağıdaki adresten başvuru işlemlerine başlayabilir.

Başvuru adresi: https://fedoraproject.org/wiki/Ambassadors_Join_start

Görüşmek üzere...

Kaynak: https://fedoraproject.org/wiki/Ambassadors

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder